Got a Blogger account?

Wednesday, 24 December 2008

31, Swansea Street - Part 1



Assalamualaikom semue~ bertemu lg kite dlm blog "Imperidal Story" smoga hiduop berpanjangan dan ceria slalu ;D

Sblm aku bercerita berkenaan dgn topic, dgn bangga nye aku nk mengucapkan,

Selamat Awal Muharram
&

Selamat Tahun Baru


Taun bru azam bru yeh? Ingatilah Allah selalu, dan ingatilah semue kejadian ade hikmahnya~
Hmmm, tringat aku 1 rgkp nasihat nieh:

" You shouldn't dwell on your past, but you should strive hard for the future. "

Wokeh berbalek pd topic~

As requested by teman2 seperjuangan, jd ni la dierang ckp:

"tahfiz, tunjuk sket gamba2 umah ko!"

"tahfiz, umah ko cane? besa? bes?"


"tahfiz, umah ko cane? cite a sket"


Ok ye, tahfiz akn cite sket psl umah kt sni. Mule2 mase xde umah lg, kiterang pegi la mcm opis tmpt bli atau sewa umah ni.

Bile aku ke opis nieh, ade sorang awek omputeh cun kt kaunter tu sambot kiterang,

"Welcome to Profissionals"

Untuk makluman sume, org omputeh kt sni, ckp "e" jd mcm "i" tu yg leklok professionals jd profissionals bile ckp, haha. Jd kt opis tuh ade la list2 rumah utk disewa, yelah untuk permulaan dok sni, kite sewa la umah lue, nnt2 esk2 dh ade rezeki bru bli umah sniri~



Dgn hasil titik peloh mak bapak, dptla kiterang menetap kt 1 umah sewa yg ok ni. Umah ni biase je, and sesuai utk kluarge kiterang. Die ade 4 bedroom dgn 3 separate toilets (1 jamban, 1 shower, 1 bath tub). Ha, sume umah kt sni xde kipas bkn mcm kt msia yeh, cuace kt sni pn dh sejok, jd x perlu la kipas. Xde kipas pn dh membeku mlm2, fuhhhh. Mcm kt post aku yg sblm, aku cite umah aku sepah lg kn? ade kotak la, tp skrg Alhamdulillah sume dh clear, kotak dh tarak! Jd kpd2 sesiape yg rindu sgt kt aku tuh, bolelah antar surat kt aku, segale jenis surat diterime, surat cinte? surat rindu? dan post kan kpd alamat nieh:

31, Swansea St,
Hokowhitu, Palmerston North, 4410
,
New Zealand.




Ni bilik adek aku, Aisya n Alya (dalam gambar, bdk pkai baju purple tuh bkn adek aku ye, tu kwn die). Bilik dierang agak okeh, memang sesuai utk 2 orang tp mlgnye dierang nye almari kecik, asyik bergado je keje, hehe. Yg special nye bilik ni, die ade sliding door, sliding door tuh klo bukak boleh kluar tros ke blakang umah~


Bilik adek aku, Aida. Dalam umah ni, antare empat2 bilik, ni bilik pling kecik jd memang sesuai la utk sorang. Yg pelik nye, sume almari kt umah ni, sume yg jenis build-in nye almari. Almari kt bilik adek aku ni, lg besa drpd bilik adek aku, Aisya n Alya, padahal bilik Aisya n Alya lg besa drpd bilik Aida nieh, agak pelik sket. Klo korang prasan, ade baldi baju kt gamba tuh, Alhamdulillah, die sorang kne lipat sume baju yg telah dibasoh n kering. Senang sket idop aku~

Mcm biaselah, setiap umah tuh, bilik pling lawa n besa tuh mesti bilik mak bapak la. Bilik ni pn agak special, sme gak mcm bilik Aisya n Alya, ade sliding door boleh tmbos ke blakang umah~ jd agak2 pagi2 tuh, bukak la sliding door utk hirup angin pg yg segar~


Ha! ni die bilik aku yg pling bes skali~! Alhamdulillah, dlm idop aku, xpnh aku ade bilik sebesa ni~ Sbb ape bes? bilik ni ade computer! jd memalam tutup pintu+kunci mainlah smpai 2-3pg xpn xyh tdo! haha. Pastu die ade rak buku plek! xpnh2 ade rak buku dlm bilik aku sblm ni. Pastu aku ade katil Queen sized! tdo mmg bes! xpnh2 aku katil sebesa camni~ slalunye katil camnieh, katil suami isteri (hehe).

Ni dapurnya, dapur die xdela besa sgt, kecik je, mcm2 dapor biase je, dapor aku kt msia lg besa kot. Ape bezenye antare dapor sni ngan kt msia, air paip sinki die bleh minum! dan diyakini bersih! sbenanye bukan air paip sinki je bleh minum, air paip mne2 kt new zealand ni bleh minum~ (tu la, msia dh la air kne bayar, pastu xleh minum plak tuh, sbb koto, hahahah). Harituh, dengan izin Allah, stove electric tuh *BOM* meletop, haha, sian2. InsyaAllah, arietuh dh call landlord, nnt die settlekan arh ;D

Meja makan, ni tmpt kiterang skluarge mkn2 la, die cume bersebelahan ngan dapor. Xtau ape nk ckp psl tmpt mkn nieh, tp yelah, tmpt mkn .

Ruang tamu, so ni die ruang tamu kiterang. Sblm2 nieh xde tv lg, jd kiterang jarang lah kompol skluarge kt sni, yelahkn? nk bwt pe lg takkan dok diam2 je kt sni, buhsan ar. Alhamdulillah, arietuh bru bli tv time boxing day sale, pehhh gile sale gile babun punye arh! Barang elok2 $699 dollar jd $30 dollar je? dierang ni dh bankrupt ape? heh. Untuk makluman tuan puan, pade maksod saya "boxing day", bukan boxing gusti2 tuh! boxing day ni hari selepas chrismas, hari org menyambot chrismas ni bukak hadiah dierang~!


Akhir skali, ni la blakang umah. Ha aku lpe nk bitaw korang, umah kt sni, sume sbijik2 xde umah2 mcm kt msia byk, mcm umah teres, kt sni ade umah2 teres ni, tp sket je ar. Die yg buat umah tuh agak special, blakang umah. Blakang umah tuh agak luas lah. Mcm2 aktiviti kluarge bleh buat kt sni. Mostly kt blakang umah ni, tmpt sidai baju la~ Klo korang tgk kt dlm gamba tuh ade pokok, ha, tu pokok lemon nmenye. Buah lemon tuh, klo hebat mkn tros a, cbe rse kemasaman nye. Slalunye buah lemon ni buat jus lemon, bru sedapp~ Kt blakang umah ni sbenanye ade garage, cme gamba x muat masok, haha.

Jd itulah, serbe sedikit psl umah aku yg serbe serdehana ni. Untuk maklumat lanjot psl umah ni, boleh lah kunjungi kami bile ade rezeki nnt~ tmpt penginapan disediakan, jgn risao :) ataupn kalian ragu2? Boleh tros mmbuat panggilan ke rumah kami yg tidak percuma dgn mengdial nombor berikot :

00+64+63551731 (00= xtau no. ape, 64 = country code, 6 = area code, 3551731 = no. umh)

Untuk kluarge TokPilah n TokBak yg tersayang. Kpd sume peminat2 Aisya Sofia dan Alya Syahira, dengan bangganya dierang telah meng-release-kan album dan lagu pertamanya. Untuk mendengarnya, kalian bolehla download album dan lagu pertamanya di link bwh ni.

Aisya Sofia(ft. Alya Syahira) OST Ayat-Ayat Cinta.
Download Here~! [1.4mb]*new link*

p/s: sorila link sblm ni dh xleh pkai, pastu ingat nk upload gne rapidshare lg skali, tapi kesengalan rapidshare x mmbenarkn aku upload dgn success xD. Jd ni gua upload drpd filefront. Enjoy :P

Wa Billah Wa Taufiq Wa Hidayah Wa Salamualaikom Wa Rahmatullah Wa Barakatuh~