Got a Blogger account?

Wednesday, 4 March 2009

Athlete Day


Kepada rakan seperjuangan yg tersayang di USJ9 dan sekitarnya~
Syafiq, Hidayat, Din, Aiman, Diman, Hakim, Tun, Hanip, Dan(Ultramen), Adham dan lain2 yg xde dlm gambo nih :)
Smoga ceria dan berbahagia selalu dan ingatilah Allah selalu~!

----------------------------------------------------

"Hey, sup man!"
"Sup"

"How are you?"
"good"

"You are in my Physics class right?"
"Ermmm, yeah"

"Cool, whats your name?"
"Its Tahfiz"

"Oh, Im Anthony"
"Cool"

"You staying New Zealand for good or just for...?"
"Yeap, staying New Zealand for good"

"Cool"

*silenced for about 2 mins*

"Do you have girlfriend?"
"Haha, nahh man i don't"

"Really?"
"Yeah man, i dont really like all these flirt stuff"

"Oh right, haha"
"Just not the time yet"

"Yeah, yeah, just not the time, but i always get one then break up in the middle of the year so i can focus on study"
"Haha, just for fun eh?"

"Yeah, fun. Are you going to the Ball this year?"
"What ball?"

"Umm, all those dancing"
"Oh yeah, Ball. Nahh, im not going"

"Why man? its fun, hangout with girls, fun, you should come"
"Nahh"

"I can find you one if you like"
"Haha, im not interested"

"Aww, its fun, you should come. Its on August i think"
"Oh"
-9 February 2009 1.55pm

----------------------------------------------------

"Sup man"
"Sup"

"Hows your weekend?"
"Ummm, it was alright..."

"Whatcha do?"
"heh, nothing much, surfing internet, playing games, sleep..."

"Oh"
"Hows yours?"

"good man"
"What do you do?"

"Hang out, sleep, drink"
"Oh"

"You drink?"
"Nahh, i dont drink..."

"Why man?"
"Just dont like it"

"Oh ok"
-2 March 2009, 1:40pm
----------------------------------------------------

Assalamualaikom semua~!

Setelah dijanjikan, topik kali ni gua akan bercerite pasal "Athlete Day" yg berlaku bru2 ni. Ataupn dipanggil School's Sports Day.

Klo mcm bese2 sukan skolah, die mesti la ade rumah2 sukan die. Ha, skolah aku pn ade jugak rumah2 sukan! Die ade 4 rumah sukan, Manawatu, Kapiti, Ruahine, Tararua.

Aku adalah rumah BIRU, iaitu Manawatu~ Sebab name pn dah "Athlete Day" jd sukan2 yg dipertandingkan adalah sume sukan2 athelete. Lumbe lari, Lompat tinggi/jauh, javelin, short put, hammer throw, discuss dan lain2.

Sebelom Athlete Day ni, die ade qualification. Die akan pilih dr setiap rumah sukan untuk bertanding kt Athlete Day ni. Aku yg bnci+x suke sukan2 athlete ni, dapatla qualify dalam lumbe lari 200m, 400m, 3000m ngan lari berhalangan.


Athlete Day ni bertempat di Massey University Community Athelete Track. Lebeh kurang 10 min naik kete dr umah nk ke tmpt ni.

Setelah dijangkakan, mesti ramai orang bercostume sempene ari sukan ni, naseb baiklah aku rajen tgkp gambo orang2 yg bercostume nih. Ramai sangat orang bercostume, mls nk tgkp banyak2, costume lawak ade, costume lawa ade ngan costume bodoh pn ade :D

Ha ni la costume2 dierang pkai :

Costume biru sempena rumah biru

Samurai mne tah sesat -.-'

Starwars moden pkai kasot converse :D

Aweks Trio, haha


Sudah tibe masenye untuk gua beraksi, acara pertame gua akan beraksi adalah acara 200m. Cikgu2 tuh pggl name2 yg bersaing.

"Tahfiz Ahmed, you're on lane 5"

Lepas sume name 8 pesaing telah dipanggil, aku tengok sume pesaing2 aku. Pehhh! gile maut! haha. Sume pesaing2 aku size 2 kali gande lebeh besa drpd aku. Aku pling pendek, plg lembek, plg xde muscle, plg kecik. Yg lain sume bapak tinggi, badan tough gile babeng, muscle, kaki macam chopstick (pnjg gile). Lepas aku tengok je dierang, aku cakap kt diri aku :

"Haha, tahfiz, konfem kalah la ko"

Sudah tibe giliran aku untuk berlari.

"On your mark!"

"Get set"

*Boom* (bunyi pestol)

Dengan x warm up nye (sebab malas) haha. Aku lari dengan penoh semangat, pastu bile dh 150m lari aku rase penat. Akhirnya keputusan, aku dapat nombor 8! hahaha mmg lopek aku. Mmg dierang power gile nk mmpos xD

Pastu tibe mase untuk lari berhalangan. Mase qualification halangan die xdela tinggi mcm kt athelete day ni! kt athelete day ni die bwat lebeh kurang 2 kli gande tinggi. Pehhhh tinggi die lebeh sparoh drpd ketinggian aku. Hampeh tol. (Gamba kt atas tuh, aku tgh lari berhalangan). Aku lari lompat je la, naseb baik xde halangan yg aku tersentoh, tp dapat nombor 5. haha. Mmg xde harapan aku nk menang, dierang sume tinggi galah, tak aci ah.

3000m pulak. Time tuh mmg aku dh pening pale malas2 nk bwat, tp lari jela. Tp bile dh lari 1200m aku gi kluar track, perot dh cramp, haha, tula x warm up punye pasal.


Sebenanye ade lg 1 acare aku kne bwat, 400m. Tp aku dh malas, aku tido, lagi best. Die ade bwat announcement name aku, tp aku bwat bodo je, haha. Penat dol, pening pale, perot dh cramp, haish.

Lepas 10 minit tido, aku lepak2 ngan member sat, pastu gi jalan2 tgkp gambo. Time ni mmg rase nk fly balek rumah sbb dh buhsan, tu klo aku kt sekolah hira' lg boleh a fly, haha.

Budak2 melepak yg x masok pape acare

Minah mne tah adek aku tgkp gambo -.-'

Kelompok Asia, heh

Tgh buhsan tahap cipan

Ni sume lahir tahun 1991 dan 1992

Joe : say cheese!


Haaaa, sukan pn dh abes, aku pn sudah penat. Jd smpai stakat ni jela penyampaian aku pd topik kli ni. Ni adalah antare topik aku yg pling banyak gamba, smoga sume berpuas ati pd topik kli ni dan smoga terhibor :D Smoga ceria dan berbahagia selalu dan ingatilah Allah sentiase.

okeh babai everyone, selamat~!