Got a Blogger account?

Wednesday, 23 September 2009

[SPECIAL] Raya @ NZ'09

Assalamualaikom semoa!

Bertemu lagi kite dalam imperidal.blogspot. :D

Saya mohon maap bebanyak sebab tepakse delay 3 hari pd tarikh sepatotnya. Maklumlah, sebok raye kann lepas tuh, YouTube pulak cari pasal, tambi tol.

Kli ni merupakan post [SPECIAL] Jd bace la post ni smpai abes utk tgk ape special nye :P
Tp aku nk bitaw awal2 la, aku malas nk upload gamba byk2 sbb gamba telampau byk sgt :D

Bertarikh 20 September 2009. Pd magreb 20 September 2009 secare rasminya, kami telah masok 1 syawal. Betol, kiterang raye lambat sehari nk banding dengan negara2 lain. Sbb mlm sabtu x nmpk anak bulan, mane tah menyorok. Jd sabtu malam pn kite teraweh la lg.

X kesah la lambat sehari atau cepat sehari kite raye, janji sume raye! Haha. Pd malam raye (20 september), kiterang sume 1 community melayu ade buat majlis makan sempena hari raye. Agak ramai, bukan melayu je ade, omputeh2 yg di ajak pn datang, untuk lg memeriahkan majlis.

Malam raye tuh agak meriah. Macam2 jenis makanan pn ada. Rendang ada. Nasi Impit ada. Kuah kacang ada. Cekodough ada. Satay ada. Kuih sri muka ada. Kuih putri ayu ada. Kuih ni ada, kuih tu ada. Macam-macam ada!

Tapi yelah, makan pn kurang ingat dunia. Men belasah je ape ade. Tapi yg sedehnya, Lemang xda. DUIT RAYA xda. Tapi xpe, ade hikmah disebaliknya. uhuuu.

Pastu ade pulak persembahan drpd adeek-adeek kita. Dok nyanyi lagu apa tah. Anuar Zain? Suasana di hari raya? Cam gituh la. Seb baik tak hujan malam tuh, klo x, satay yg tgh bakar kt luar x masak lah.
Ha, ni ade sikit gamba2 time majlis hari raye tuh:

Jejaka2 melayu

Ceria di hari Raya

Adeek-adeek kita

Hoorah!

Keesokan harinya, kiterang sume dr tengahari smpai kemalam ber-raya. Agak2 nk dekat 10 rumah juge la. Memang pancit. Aku yg lepas kne tibai ngan math exam kt skolah, smpai umah tros gi raye umah orang, memang agak bagos untuk rilekkan otak :D

Tu la, di yg sleknya, susah sket la nk concetrate kt exam, sbb time start exam lah baru nk start raya. Ishk3 memang susah sket nk concetrate :P (alasan semata-mata)

Okeeelah. Stakat situh je la gua punya penyampaian kali ni. Ini satgi pn nk kne gi skola ade nk buat exam :P

Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kpd suma umat Islam dan maaaaaaaaf! zahir dan batin! Smoga maapkan aku lah ye? :D

Oh ye, nyaris lupa, mari kite troskan kpd bahgian [SPECIAL] :D

[SPECIAL]
Ni pn naseb baik aku rajen tgkp video. Tgkp video oke lagi, naseb baik aku rajen gile upload video 12 minit nih! Kau tau tak, nak menangis aku nk upload vid kt youtube. Bodoh btol, fail nak dekat 10 kali. entah nape, dodol btol. Lepastuh dah upload die cakap kne removed sbb lebeh 10min, ingtnye sbb lebeh 2 min je die kasi la. ARGH!. Nmpknya, kne upload kt Myspace le.... Ishk3.

Papehal enjoy video nih, walaupon kemahiran aku dalam meng-edit video agak limited :D Salam & Selamat~!