Got a Blogger account?

Saturday, 29 November 2008

So long, Malaysia...




Tanggal 4/12/08, tarikh amat bersejarah bagiku, tarikh aku akan meninggalkn Malaysia dan akn berhijrah ke New Zealand. Aku dh dudok kt msia ni lame dah, 16-17 tahun, aku dok kt msia mcm2 aku lalui, sedeh dan pahit.

Rumah kesayangan aku, disinilah aku makan, mandi dan tidor (mmg la kn?). Meninggalkn msia, sedeh gle beb! sni la aku lahir, tanah airku, kengkawanku, dan macam2 lagi. Pehh berenang air mate aku!!

Bile dh tgglkan msia, aku akn rindu gile bapak mereka ni!!!!! :-


Streamyx - internet paling lembab aku penah gne, walaupun lembab, service yg hampeh, tetap byk mmbantuku! dgn ia, aku browse internet, download games, movies, softwares, aku gne YM, FS, MS, MSN. Sebenanye tnpe beliau, xdela blog ni.


Roti Canai! - Ya Allah, roti pling sedap di alam semesta ni! byk2 roti aku rse, ni lah roti terbaik! nk bnding ngan roti prancis ke, roti arab ke, roti john ke. roti canai is the best! Klo aku makan roti canai, aku mesti makan kt restoran dkt ngan umah aku dan aku xkn makan dhal, sambal, gule ke ape, cume KARI!.
RESTORAN ALI BERKAT - karinya kau!


Lemang - owhhh shit man, haha. Lemang+rendang ayam negeri sembilan, perrghhh, xleh bla, sedapp gile. Klo nnt kt new zealand klo bwt bakar lemang, mmpos kne masok jail, haha. Alhamdulillah taun ni bakar lemang adalah lemang terbaik drpd
taun2 yg lps! bakar lemang, memang best! satu pengalaman!




Raya Aidilfitri di Malaysia! - haish, entah raye kt new zealand nnt dpt duit raye ke tak, haha. Raye nnt mesti+knfm len gle kt new zealand, ape yg aku leh agak, die xlah smeriah kt msia kot. Kt msia dapat duit raye, makan kuih raye, jalan2 raye setiap hari, main MERCUN w00! On the bright side. nnt pose sekejap je! hahah, sbb insyaAllah pose musim sejuk, jd die nye pg kejap je. haha.

But bola aku! (skrg amma punye) - but yg byk telah berjase kt aku, entah bape byk goal aku score gne boot ni :P, sblm aku benti hira', Ammar mintak kt aku but ni, jd aku dgn rse berat hati, aku ksi la sbgai kenangan~ mudahan adelah azimat aku bile ko pkai but ni yehh ammar? aku rse cbe ko test men wing kiri pkai but nieh, konfem gempak gile. skill riera aku+skill gerrard ko, haha. ko jage but ni smpai dh xleh gne tau!


Mee Maggi! - makanan pling bes n pling sng! haha. Keperluan setiap pelajar berasrama penoh~ tgh lpk2, sembang, sambil tuhh maggi a tgh2 mlm! sonok tuhh! haha. Gamba disebelah ni diambil pd pagi 29, November 08. Pagi tuh, xde sarapan, maklumlah, fridge xde, periuk nase xde, kuali xde ishk3. Jadi maggi lah jalan penyelesaian nye~ dan maggi ni merupakan maggi terakhir di Malaysia, untuk pengetahuan kalian, maggi ni aku buat 2 pek, aku buat Mi Sedaap Goreng+Mee Goreng Asli Indomi, rasenye agak tidak menyelerakan sbb dh campor 2 jenis, haha. Aku rse kt new zealand ade maggi, cume mahal sket a kot and Alhamdulillah aku ade bwk sket maggi dlm beg nk gi sane nnt~


Batch 14 - batch aku di Sekolah Menengah Islam Hira', rakan seperjuangan yg ku cintai~ byk pengalaman bersame mereka haha, aku pn xtau nk ckp ape sbenanye. Tapi itulah! aku akn rindu gile bapak kt dierang! dan juga tdk lpe kpd mereka bekas hira' batch 14! Syidi, Syafiq, Dan, Rafiq, Adib, Irham dll~
SEMOGA BATCH 14 CERIA SELALU~



The Most I'm Gonna Miss!!


Kluarge TokBak
- i've had one of the best raye in my life this year, coz sume org ade kt kpg Alhamdulillah. Pling2 aku mintak maap bebanyak kpd sume ahli kluarge! spnjg hidop aku, byk gua bwat silap jd tlong la maapkan ye. Kpd member aku yg pling bes, Afiq n Syaza smoga berjaye dlm hidop di dunia n akhirat~Semoga kluarge TokDin tros maju~



Kluarge TokPilah - yg bestnye kluarge ni, dierang sume(kami sume) kuat loyar burok, haha. Kluarge yg amat ceria dan byk pengalaman maness bersame~ bru2 ni abg aha & kak epi bru kawen, tahniah! kpd dierang yg bru diijab kabol~ semoga meramaikn zuriat muslim~ (oit? o.0?) haha. Trimas kpd sume! smoga berbahagia selalu!!!!






And Last but not least,

My Moyang~! - moyang yg pling ROCK! haha. Umo dh seratos taun pandai lg speaking tuhh! (quite talented for a moyang actually) haha. Disebabkn usienya dh tue sgt, die pn jd pelupe. Yelah kekadang jmpe die skali skale, mesti x ingat nme, haha. Takperlaa.

p/s: die ni isap rokok, tapi xdela kuat isap rokok. klo ade org ksi rokok baru die isap. haha.




Aku hairan, hairan gile. Bile aku cite aku nk gi new zealand, rrRRRamai org mesti tanye soalan ni kt aku:

"ohh, gi newzealand! abes, ko skola sane a?"
-.-'

adehh, abestuhhhhhh????? takkan la aku skola kt msia ulang alik kot, haish...haha

Papehal, aku mintak maap kpd SUME ORG x kesa a, yg mengenali ataupn tdk, atas segale salah silap yg aku penah bwt kt korang, moga maapkan la aku dan bebanyak terima kaseh kpd SUME ORG.

Aku mintak sgt berkat doa korang sume mudahan kami sekeluarge di sane dapat mase depan yg cerah dan mudahan2 masih kekal di jalan Islam. Yelakan, mne tau dh dok kt negare orang kapir, haha.

Lagi skali aku nk ucapkn byk2 terima kasih sume! terutamanya, kluarge TokDin n TokPilah!!! Batch 14 hira'! and kengkawan aku kt USJ9!! (Hidayat, Izzudin, Aiman, Tun, Khanip, Budiman, Arfian dll) smoga hidup berpanjangan! dan ceria selalu.

Mudahan klo ade rezeki, Allah akn pertemukan kite lg dlm mase akan dtg.
Assalamualaikom.

Selamat Tinggal,