Got a Blogger account?

Wednesday, 22 April 2009

Trip to Hamilton


*aaaaa...*
*aachooo!!*

Haish kureng sehat ah, byk sgt bwat dose, tu yg dok saket je tuhh, ishk3. Sekrang dh mule makin sejok jd tpkse ah kne siap sedia baju 4 lapes! Haha.

Assalamualaikom semoa~!

Hmmm. Musim panas dh lame abes, jd skrg tgh musim fall/daun gugur. Klo tgk kt sni skrg, byk pokok daunnye warne kuning and bnyk jugak lah daun2 kering bersepah tepi jalan. Klo korang tgk kt gambo tuh, tu la macamane halaman depan umah aku. Pokok pn dh nk kuning2, pastu bersepah gile daun kering kt rumput tuh. Aku jugak la jd mangse kne mengemasnye, abes nk patah blakang aku. Haish...

Skrg malam pn dh cepat. Pukol 6pm dh mcm pukol 10mlm. Yelah magreb masok kol 5:40pm ngan isyak masok 7:10pm. Makin lame makin cepat. X silap, nnt magreb masok 4:30pm. Pehh.

Arituh gua skluarge pegi jalan ke Hamilton. Pejalanan die lebeh kurang dlm 5 jam. Bile smpai Hamilton, kiterang tumpang umah sorang orang mlayu yg baik hati ni. Tp sblm smpai Hamilton, kiterang singgah Taupo, saje singgah utk sight-seeing. Bile dah 1 mlm kt Hamilton, keesokannya kiterang pegi Auckland. Auckland tuh xde la ape sgt, singgah2 museum je. Dh 3 mlm dok kt Hamilton, kiterang balek la. Tp dlm perjalanan balek, kiterang singgah Rotorua, bg aku, kt sni la plng best ;)

Itulah ringkasan perjalanan kami. Sbenanye aku mls nk cite detail. Jd aku post je la gambo2 senang sket ;D

Waikato River : Pehh ni sungai plg lawa aku penah tgk dlm hidop aku, mule2 tgk mmg terkezut jugak ah. hmmm ni dekat Taupo

Indahnya ciptaan Illahi. ni dekat Taupo

Yay, kiterang skluarge! Tp mak aku xde dlm gambo ni, sbb die yg menangkap. Credit to Mama for taking this beautipul picture ;) Ni dekat Taupo.


Ni museum kt Auckland. Gambo ni x menunjuk sgt ciri2 museum tuh, jd sorila yeh :P


Ha, bg aku dlm trip ni, sni la tmpt plg best skali, Rotorua. Nme tmpt ni Skyline Skyride. Mule kite sume kne naik Gondola naik atas. Heh, bile smpai atas, amek kau, bapak sejok, haha. Die yg best nye kt sni naik Gondola, Skyride ngan Luge. Gondola, aku rse sume orang tau kan? klo x tau pi search kt google sniri ah :P Skyride die lebeh kurang mcm Gondola, tp Gondola die mcm bogel sket, hmm pepandai pk sniri macamane. Paling best naik Luge, mule2 aku pk ape kebende Luge nih, bile naik, pehhh best gile! Sorila, aku nk describe Luge ni pn ape bende susah ah, tp seres mmg best! Klo nk tau lebeh lanjot, pi rajen2 search kt google :)

Skyride : Naseb baik selipar aku x jatuh kt bawah -.-'

Minit pertame naik Skyride, bukan main senyom lg mak aku mase mule2 naik Skyride nih, tp bile dh 5 minit...

Selepas sume orang puas ati naek Luge ;)


Haaaa, smpai sni jelah post aku bwat kli ini. Smoga korang sume berpuas ati ^^ Aku pn sbenanye xtau pe lg nk cite, modal pn dh kereng, heh. Hmmm, cuti skola pn nk abes, tinggal lg beberape hari je (adehh!!) Bla bla bla bla...

Peace~!
Salam & Selamat.