Got a Blogger account?

Friday, 24 July 2009

Taradale Exchange

Assalamualaikom semoa~!
Bertemu lg kite dlm imperidal.blogspot!

Nmpknye, update kali ni cepat sampai :) Hmmm... Post kli nih, post yg pling byk gambo kot :D Ummmmm, papehal mari kite straight to the topic~

Bertarikh 23/07/2009, sekolah kami ade buat program bername "School Exchange" Program nih, senang cite, program nih adalah program dimana due sekolah bertembong dan lawan dalam berbagai sukan.

Pd tahun ni, kiterang ade "Taradale Exchange" Jd kiterang kne lawan sekolah Taradale High School and kiterang kne nek bas yg disediakan oleh sekolah untuk pegi Taradale, perjalanan lebeh kurang dlm 2 jam 30 minit.

Antare sukan2 yg kiterang akn bertanding ialah, Soccer(boys&girls), Hockey(boys&girls), Rugby(boys&girls), Netball, Badminton, Squash dll.

Dalam bas harituh mmg agak buhsan sbb terlupe bawak PSP. Jd dlm bas blur blur jelah.


Sebelum match, sume agak berdebor2. Excited pn ada. Sebelom match, macam bese, ade pokpek2 sket drpd coach. Aku pn cuak gak, dengar team Taradale High School nih, antare team2 yg top high school kt New Zealand nih. Aku pn doa jelah, mudahan2 Allah beri keputusan yg terbaik :)

Ni adalah match pertama kami selepas 2 mggu bercuti, mmg hilang rentak, mmg nmpk maen mcm budak 10 taun, haha. Tempo ilang, teamwork ilang, sume ilang, ni merupakan match pling terok kiterang penah men.

Jd, dengan izin Allah, kekalahan kami dapat. Tapi xpela, mesti ade hikmah disebalik kekalahan tuh :)

Sedikit gambo2 dr match :


Kne attack dengan Taradale


Throw in oleh Taradale

Aku tgh blur + kepancitan

Muke2 kalah, haha

Girls Soccer, menang besar.(sorila, xde mase nk tgkp gambo sukan lain)


Selepas sume bnde abes, sume nek bas utk balek umah. Mmg pancit. Masok bas tros tido. Tapi malangnya, aku x dapat tido, susah gile nk tido, sbb ade pompan gila kt depan aku, sabo je la.

Pastu ade sorang membe aku nih mintak camera, aku kasik la. Pastu nmpk la die men2 tgkp gambo ngan camera aku tuh. Dgn secare tibe2, aku terlelap. Dapat la tido 20 min, bolela.
Lepas aku bgn, membe aku tanye aku :

"Tafiz, you got any spare batteries?"

"Ummm, no"

(bukan UMNO eh :P)

Bateri? Spare? Huh? Rupe2nye dierang abeskn bateri camera akuh, hampeh tol. Pastu dierang ksi balek camera. Aku nak cek ape yg dierang tgkp, tp xbole, sbb camera mmg kering bateri.

Pastu balek umah charge camera and aku tgk ape dierang tgkp. Jd, ni sume gamba2 yg dierang tgkp yg sesuai untuk tontonan orang ramai :D







Hmmmm, ade lg gambo dierang tgkp, entah ape bnde gambo merepek dierang tgkp, haha. Stakat nih la kot penyampaian daku. Update strosnya, hmmmmm.... pling awal bln depan kot, mwahahaha. Tgk tahap kerajinan aku larh :) Okeh, aku nk chao dlu, smoga post kali ni bermanfaat :D

Salam & Selamat~