Got a Blogger account?

Saturday, 8 August 2009

[SPECIAL] Mount Ruapehu

Assalamulaikom semoa~

Bertemu lg kite dlm imperidal.blogspot! Smoga ladies and gentlemen berade dlm keadaan sehat dan ceria slalu :D

Yes, kali ini merupakan post [SPECIAL] buat kali pertama di imperidal.blogspot. Kalau tuan puan nk tau, post [SPECIAL] ni bermakne, ade bnde special pd post berikot. Jd, kne bace la dr awal hingga akhir klo nk tau ape special nyer! Sempene, post [SPECIAL] yg pertame, entah camne aku rajen bwat banner baru :)


Walaupn ni adalah post [SPECIAL], tp entah knape, aku xde mood nk men-taip kt blog nih, hhmm. Ummm, okeh.

Bertarikh (aku x ingat bile ngan aku mls nk ingatkn) kiterang sume 1 family bersame dengan family2 mlayu len pegi bercuti ke "Mount Ruapehu" selame 2 malam. Pejalanan kami adalah lebeh kurang dlm 3 jam dan kami sume menginap di rumah sewe.



Yep, kiterang sume pegi main snow di Mount Ruapehu. Maklumlah kt atas bukit, mmg snow gile bapak tebal ngan lebat. Ini merupakan snow pertame kami di New Zealand :)

Ah, lupe cakap. Sejok die, mmg sejok tahap gaban. Tgk omputeh len sume, pakaian snow dierang sume perfect+lengkap. Kiterang sbb first time, jd pakai je la ape yang ade. Sbbkn pakaian x lengkap, mmg xleh tahan kt luar lame-lame. Bile da sejok je, sume masok dalam kedai, sbb dlm kedai panas.



Bg aku, men puas ati la dapat men snow yg tebal cam ginih, tp x puas gak, sbb x dapat dok luar lelame sbb sejok gila. Alhamdulillah, kami sume dpt merase main slide kt snow. Dptlah jugak hentam bola snow kt orang, heh.

Okelah, aku malas nk taip lg~
Ni sikit gamba2 :)

Peh, background + posing mantap


Orang chine mane tah

Kat rumah sewe, Papa tgh adjust heater


Pkse senyom dalam kesejukan

Remained cool in the cold :)

Itulah gamba2 yg aku rajen nk upload. So overall, moral of the story?

Be and stay prepared all the time :)

[SPECIAL]

Hmmm, ape yg special nye? haha. Sbenanye xdela ape sangat. Time kiterang skluarge pegi Mount Ruapehu, aku ade rakam2 sket. Pastu sbb aku rajen gile, aku cadang nk bwat 20-minute video pastu burn masok dalam CD. Nak kate skill2 aku meng-edit video nih, cam taik je sbenanye, tp sekadar buat kenangan bolela :)

CD video nih sudah siap, cume nk tunggu post je. Tapi, gua mintak maap kepade sume, bahawa hanya VIP sahaja yg akn mendapat CD video nih. CD video nih akan di-edarkan kpd VIP secare percume. Kalau nk tau sapa VIP, tunggu lah, kalo ade CD smpai umah, kire kau VIP lah tuh, haha.

Klo kpd sesiape yg x dapat CD video tuh pastu nk suro aku uploadkn the whole video tuh, sorry la aku xleh sbb aku MALAS, haha.

Hmmmm. Aku mmg tak tau nk ksi name ape kt video nih, jd aku nmekan video nih "A Horror Story". Bkn horror ape bndenye, aku goreng je nme tajok tuh, heh.

CD tuh akan di post, mgkn, aku start post ke rumah2 VIP dalam ujung bln nih ke, tgk la camne. Okeh, sempena video tuh, aku ade buat trailer kpd "A Horror Story"

Enjoy~