Got a Blogger account?

Wednesday, 17 February 2010

Series Special: Road to Hirok

Assalamualaikom semoa~!

Kembali bersame imperidal.blogspot. Korang sume macamana? sehat? aku kat sini tengah rock n roll cam bese :D Mudahan Allah kurniakan kita kesihatan.

Hmmm, sorila la banner "Series Special" kali nih nmpak cacat sket. Harituh keyboard laptop gue rosak, sebab update blog telampau gile sangat, jd terpakse hantar kedai. Sbbkan file edit banner "Series Special" ade kt dalam laptop tuh, terpakse la main tampal2 kat banner lame :D

Ayuh! Mari kita teroskan!

CHAPTER TWO: ROAD TO HIRA'!




Bile kiterang sume dah settle sket2 kat Malaysia, aku pun bercadang nak pegi sekolah lame tercinta daku, Sekolah menengah Islam Hirok (Hira').

Setelah setaun tak naik ketapi (especially KTM) agak trase rindunye.. Bukan rindu naik ketapi nye, rindu menunggu ketapi sampai. Peh, memang bagos la ktm ni, cakap lagi 10 minit sampai.. Rupe-rupenye lagi 40 minit. Sabo je la..


Gile gaban lah, lame x naik bas awam (especially bas Klang - K.Slgr). Gedebok gedebak. Breng breng. Macam naik rollercoster.

Sampai2 jumpe banner hirok yg buruk tuh. Peh prasaan gua yg x sabar2 untuk bertemu bersama rakan2 seperjuangan lama. Tidak lupe jugak kpd Restoran Narmi yg nasi goreng kampong die x sedap langsong. Tapi takpe, gua troskan perjalanan masok ke sekolah.



Wooooh, jejak je kat daku di hirok! Teringat aku satu kata-kata nih :P

"Tidak boleh tidak, kita mesti mula dari bawah"
-Syakib Arsalan

Hooh, Tarbiyyah di Hirok.. sungguh manis dan bermakne (hmm :P) Tapi ape yang best nye! Aku datang je hirok! Aku disambot macam artis sehh! Cume karpet merah je xde (tanah merah ade la, tanah merah pun jadi laa)


Memang dijangka la, orang akan komen akan penampilan baru gua setelah setaun meninggalkan hirok, hahaha :P

"Woooooooooooooooooooo"
- skumpulan pelajar form 4

"Peh gila la rambot!"

"Weh ape rase a rambot panjang? best?"

"Macam ustaz rock la! haha"

"Ape ni tafis! dah tak hensem rambot panjang"
- Muallimah Norlida

"Anta masih ikot sunnah Nabi, rambot tak lebeh parat bahu, Alhamdullilah"
-Muallim Nagmuddin


Time paling buhsan bile kat hirok


Aku kasi coklat memang la suke, hmph ;p


Pehh air ABC cik kantin! (kepok lekok x dapat nak merase!)


Anak Mat Sabu cakap "Peace for PAS"


Okeh. Dah nak mula gile


Astarghfirullah, baru setaun aku xde, dah pandai berkelakuan begini. Ishk3


Bajet belaja la weh, lempang kang. (lagi2 Zaid, konon baik bace Quran la)



Memang success. Inilah lawatan ke hirok yg sungguh bermakne bagi gua. Lepas nih, sume ke haluan masing2. Tatau la, mungkin sapa yg end up merempat tepi jalan nanti, boleh la jumpe kot.

Tapi yelah, mudahan2 Allah izinkan kite sume bertemu dalam mase yg akan datang!

SUCCESS, BATCH 14!