Got a Blogger account?

Tuesday, 9 February 2010

Series Special - Road to Malaysia


Assalamualaikom smoa!
Bertemu lagi kita dalam imperidal.blogspot! Aku kat sini sehat alhamdulillah, korang sume bagaimana? papehal kirim salam kat jiran sbelah korang.

Hmmm, sorila LAMBAT & DAH LAMA x update.. Maklumlah, balek2 dr msia, sebok mengemas pastu kene ready untuk sekolah. Dengan izin Allah, dapat juga aku mengupdate blog nih ;)

Hmmm, sebabkan lame x update, aku nak buat post special skit lah yang aku panggil "Series Special." Sebabkan mase balek msia cuti 2 bulan tuh, macam2 buat! Jd macam2 lah nk cite! Sebabkan xleh nk cite skali sume gus, aku buat byk2 'chapter'. Aku pun sniri x tatau bape byk chapter aku nak buat, tengok la camne. InsyaAllah, 3-5 post akan datang, adalah post2 yang menarik-narik!

CHAPTER ONE: ROAD TO MALAYSIA!


Haaa.. Bertarikh 03/12/2009 (tarikh x ingat la) Kiterang skluarge peegi holyday kat Malaysia selame 2 bulan(1 bulan 25 hari camtuh). Flight kami dr New Zealand bukan direct flight tros ke Malaysia. Sebabkan nk menjimatkan kos, kami lompat2 byk negara ;)

Memula, dr New Zealand, kami pegi ke Brisbane, Australia dan transit selame 1 jam. Drpd Aussie, kiterang gerak ke Indonesia dan transit disitu selame beberape jam...

Sampai sahaja di Bali, Indonesia, kami sume nk carik hotel untuk duduk smentare. Kluar je airport tuh.. Peh gila. Setelah setaun x merase panas cam gituh, memang berasap ketiak.

Alhamdulillah, dalam bebanyak hotel, kami dapat juga menetap di Hotel Pendawa ini untuk smentare.
for your information, Kat indon ni pun same jugak macam malaysia, banyak tipu-tipu nih :p

Main objektif aku mase kt Bali nih. 1 sahaja. Iaitu, MAKAN! Memang malas la aku nak crite pasal pemandangan kt Bali ni ke.. Pantai baek kt bali ke.. Traffic kt bali ke (hooo memang traffic jam die gile gaban punya ah).. Tidak bukan tidak! aku hanye interested in MAKAN!

Haaaaaaaaa... Selepas usha2 dalam mall die, jumpe gak food court. Dalam pale otak aku..

"AIR KELAPA"

Pastu nak order makan pape, aku serahkan kpd mak bapak aku. heheh.

Korang tatau betapa bahgia nye aku dapat menghirup AIR KELAPA smule :D

Aisya ngan Mama pun bahgia tengok aku dapat minum air kelape :D

Kt New Zealand xde kangkong aaaa! MAKAN!

Alya mencuri isi kelape saya ;(

Waduh-waduh. rilek la kakak. makan sampai macam nk teberak je.

Peh gila la Aisya! Dah berape stack pinggan makan tuh! WOW

"Mama, tinggi calori makanan tuh"

Sedot pinggan tuh jangan tak sedot!

Pehh gila layan bang.. Mabok gue.

Podasnyooo! (pedasnyaa!)

Perot Alya dah cramp.

Pehh, bengkak beb bibir.. pedas gila tomyam.

Alamak, Papa beli ayam penyet lalapan! (ape tah name die)

BAM!


Fuhhhh... Dah lame x makan se-mencabar itu! Memang gile thrill a makan. Ha Ha HA. Alhamdulillah, puas jugak dapat makan makanan yang sbegitu sedap :D Mungkin kalo ade datang Bali lagi, kne tibai makan puas-puas!

Sume ceria sahaja selapas langsai makan ;D Lepas tuhh, kiterang sume jalan2 and tros balek ke hotel nak tido. Esok paginya pada pukol 4pg kiterang sume kne bangon untuk naik flight ke---